Ett modernt digitalt erbjudande har, tillsammans med stark lokal närvaro och personligt engagemang, bidragit till den starka utvecklingen på både privat- och företagarsidan. Den lokala närvaron är djupt förankrad i den så kallade sparbanksidén, som i år fyller 200 år.

Starkt lokalt engagemang

En central del i denna filosofi är att banken ska vara en viktig del av det lokala samhället.
– En utmaning för oss på Sparbanken Rekarne, precis som för våra kollegor i sparbankskollektivet, är att bibehålla vår tydliga regionala förankring i en allt mer digitaliserad värld. Den färska SKI-undersökningen visar att vi verkligen lyckats modernisera våra kundmöten utan att tappa vår personliga touch, säger Timo Haavisto, tf vd för banken.

Det personliga mötet

Även om många interaktioner idag sker via digitala gränssnitt är det fortsatt det nära och personliga mötet som är viktigast för våra kunder. Vi är säkra på att kundupplevelser på våra fysiska kontor, personliga möten och olika kontaktcenter (exempelvis Telefonbanken) bidragit till att sparbankerna har fått årets fina utmärkelser, på både privat- och företagssidan.

Oavsett kontaktvägar

– Vi vill vara nära våra kunder och då inte bara när det gäller det traditionella, fysiska mötet. I Sparbanken Rekarnes digitala resa är en viktig del att våra kunder ska känna att de får ett personligt och engagerat bemötande – oavsett om det sker på våra kontor, över telefon, via chatten eller sociala medier.

Vilken annan bank ger mer?