Kundtjänst i Eskilstuna

Vi har lyssnat på dig.

Ibland är det svårt att komma fram, kanske är det kö på kontoret när du besöker oss. Vi vill att du ska få hjälp snabbare, bekvämare och i lugn och ro. Därför erbjuder vi nu bokade tider för ärenden i Kundtjänst.

Det betyder att du kan boka en tid för ett ärende som du fram till nu har behövt stå i kö för. Personligt och bekvämt - vi kan planera ditt besök och du slipper stå i kö.

Tiderna bokas via din internetbank eller app, välj ”Kundtjänst 15 min”. Om du inte vet hur man gör så hjälper vi dig. Du kan boka tid utanför kontorets öppettider.

En kvinna pratar med två personer vid ett skrivbord

Tillfälliga öppettider

Skärtorsdagen, 17 april, har kontoren i Eskilstuna och Strängnäs öppet till klockan 13:00

 

Öppettider på kontoret

Ordinarie öppettider
Måndag kl. 10-18
Tisdag - torsdag kl. 10-16
Fredag kl. 10-15

Kundtjänstärenden drop-in 10-13

Du når oss på många sätt

Du kan ställa frågor genom att chatta med vår virtuella assistent i appen eller internetbanken. Om du inte får hjälp i chatten kan du be assistenten att få skicka ett meddelande till oss. Försök att skriva så utförligt du kan, så kan vi hjälpa dig fortare. Vi har som mål att svara inom 24 timmar.

Du vet väl att vi finns på telefon 0771-82 70 00 även när kontoret är stängt? Du kan ringa oss mellan kl 07.00 och 20.00, alla dagar utom storhelger. Du identifierar dig med Mobilt BankId. 

Från den 7 april 2025 har Kundtjänst drop-in kl 10–13

Nu kan du boka tid i Kundtjänst och slippa stå i kö.
Boka via din app eller internetbank. Om du inte kan eller vill boka en tid för ditt ärende är du välkommen på drop-in i Kundtjänst, kl 10.00-13.00 måndag – fredag, utan att boka tid. Det fungerar som vanligt, du får en kölapp och väntar på din tur.

Vår informationsdisk är bemannad även efter kl 13.00. Vi guidar dig rätt, svarar på dina frågor och visar hur du utför ditt ärende i appen och internetbanken.

Du kan göra många ärenden på egen hand via appen eller internetbanken, till exempel överföringar och nytt Mobilt BankId. Det sistnämnda förutsatt att du har ett aktivt Mobilt BankId sedan tidigare eller nationellt id-kort eller svenskt pass.

Du kan också teckna försäkringar, starta sparande, hjälpa ditt barn med tjänster och mycket mer i appen eller internetbanken. Behöver du hjälp guidar vi dig gärna.

Om du inte kan eller vill använda app och internetbank är du välkommen att ringa oss på 0771-82 70 00, kl 07.00-20.00 (alla dagar utom storhelger) för att få hjälp med ditt ärende. 

En kvinnlig banktjänsteman hjälper en kund
Kundtjänst

Behöver du kontanter?

Behöver du ta ut eller sätta in kontanter använder du enklast någon av Bankomats automater.