1 av 2 kunder
1 av 2 kunder vill spara hållbart. Att erbjuda kunderna ansvarsfulla investeringar är en viktig del av vår rådgivning. Det är också viktigt att lyssna till kundernas hållbarhetspreferenser.
Sparbanken Rekarne är en bank med drivkraft att bygga en trygg och hållbar framtid. Det innebär att vi som bank engagerar oss i våra kunder och lokalsamhället för att vara med och skapa goda förutsättningar i den hållbara omställning världen står inför.
Ekonomisk hållbarhet
Ekonomiskt ansvarstagande och hållbarhet handlar om att främja sund och hållbar ekonomi genom att bygga långsiktiga relationer där ärlighet, affärsetik, mänskliga rättigheter och miljöpåverkan är viktiga parametrar i dialogen - såväl med anställda som med kunder och leverantörer.
Social hållbarhet
Social hållbarhet handlar om att säkerställa grundsynen om alla människors lika värde och lika rättigheter. Vi värdesätter mångfald och jämställdhet både internt och mot kunder och leverantörer. Sponsring och vårt engagemang i näringsliv och föreningsliv är också en viktig del.
Miljömässig hållbarhet
Miljömässigt ansvarstagande och hållbarhet handlar om på vilket sätt bankens samt våra kunders och leverantörers verksamhet påverkar klimatet och på vilket sätt vi kan hushålla med jordens gemensamma resurser.