Telefon, support och spärr

0771-82 70 00

För enkelhetens skull har vi samma telefonnummer till växeln, Kundcenter Privat och Kundcenter Företag.

Använd kod eller Mobilt BankID för att legitimera dig.

Spärr av säkerhetsdosa, BankID eller koder

Om du misstänker att någon obehörig person kommit över din kod till dosan, till ditt BankID, till Personlig kod eller till Telefonbanken, byt snarast kod eller spärra tjänsten.

Även ditt bankkontor kan hjälpa dig.

 

Tips!

Spara spärrnumren i din telefon så har du dem alltid till hands.

Telefonnummer

Telefonbanken Personlig service är öppet alla dagar 7-20 (stängt storhelger). Självbetjäning är öppet dygnet runt, året runt. Där kan du själv uträtta ett antal ärenden.

0771-82 70 00

Spärra kort Behöver du spärra ditt Bank- eller Betal- och kreditkort? Öppet dygnet runt.

08-411 10 11

Digital Support Besvarar frågor relaterade till internet- och mobiltjänsterna. Öppet dygnet runt.

0771-97 75 12

Support BankID Hjälp med BankID. Öppet kl 07.00-23.00 alla dagar.

010-494 91 88

Trygg Hansa AB Frågor om försäkring Skadeanmälan (vardagar kl 8.00-17.00) Akut dygnet runt Utomlands (SOS-international)

0771-38 83 01
0771-38 83 01
0771-38 83 00
+45 (0)70 10 50 50

Tre Kronor Försäkring AB Frågor om försäkring Skadeanmälan (vardagar kl 8.00-17.00) Jour/Assistans Utomlands (SOS-international) Utomlands (Falck TravelCare)

0771-82 70 00
0771-23 33 33
020-57 16 00
+45 (0)70 10 50 50
+46 (0)8 587 717 76

Service Bankomater - Bankomat AB

010-588 90 90