Tips!
Spara spärrnumren i din telefon så har du dem alltid till hands.
För enkelhetens skull har vi samma telefonnummer till växeln, Kundcenter Privat och Kundcenter Företag.
Använd kod eller Mobilt BankID för att legitimera dig.
Spärr av säkerhetsdosa, BankID eller koder
Om du misstänker att någon obehörig person kommit över din kod till dosan, till ditt BankID, till Personlig kod eller till Telefonbanken, byt snarast kod eller spärra tjänsten.
Även ditt bankkontor kan hjälpa dig.
Telefonbanken
Personlig service är öppet alla dagar 7-20 (stängt storhelger). Självbetjäning är öppet dygnet runt, året runt. Där kan du själv uträtta ett antal ärenden.
Spärra kort
Behöver du spärra ditt Bank- eller Betal- och kreditkort?
Öppet dygnet runt.
Digital Support
Besvarar frågor relaterade till internet- och mobiltjänsterna.
Öppet dygnet runt.
Support BankID
Hjälp med BankID.
Öppet kl 07.00-23.00 alla dagar.
Trygg Hansa AB
Frågor om försäkring
Skadeanmälan (vardagar kl 8.00-17.00)
Akut dygnet runt
Utomlands (SOS-international)
Tre Kronor Försäkring AB
Frågor om försäkring
Skadeanmälan (vardagar kl 8.00-17.00)
Jour/Assistans
Utomlands (SOS-international)
Utomlands (Falck TravelCare)
Service Bankomater - Bankomat AB